Acasa > Proceduri

Proceduri pentru organizarea evenimentelor pe domeniul public

Pași de urmat:

1. Consultarea calendarului de evenimente de pe domeniul public pentru verificarea disponibilității spațiului.
Vezi secțiunea Calendar

2. Dacă evenimentul presupune construcţii cu caracter provizoriu, respectiv terase, tonete, totemuri, ocupare domeniu public (corturi, scene, alte elemente) este necesara obținerea certificatului de urbanism
! Atenție Certificatele de urbanism se eliberează în aproximativ 30 de zile de la depunerea solicitării.
Vezi acte necesare, taxe și modalități de depunere solicitare, click aici

2.1. Dacă construcțiile cu caracter provizoriu sunt amplasate în zona centrului istoric, este necesară obținerea avizului Direcției Județene pentru Cultură Brașov (instituție subordonată Consiliului Județean Brașov)
Vezi acte necesare, taxe și modalități de depunere solicitare, click aici

3. Solicitarea abonamentului de ocupare a domeniului public:

! Instituțiile publice ale Statului român, precum și Asociațiile și Fundațiile care au statut de utilitate publică pot obține cu titlu gratuit acord de ocupare a domeniului public pentru activități fără scop comercial. La depunerea solicitării de ocupare a domeniului public se atașează dovada statutului de utilitate publică.

4. În cazul în care pentru evenimentul dumneavoastră este necesară închiderea unei/unor artere de circulație, se obține avizul Comisiei de Circulație.

Modalități de depunere

  • Fizic, la Centrul de Informații pentru Cetățeni - bdul. Eroilor nr.8, Brașov
  • Online, via e-mail la contact@brasovcity.ro
Acte necesare:
  • Cerere de solicitare (include Elemente de identificare solicitant, obiectul cererii, date de contact)
  • Memoriu general (Descrierea lucrarii, traseului, evenimentului, marcaje folosite, echipa implicata, etc)
  • Plan de situație cu sistematizarea circulației
! Atenție după obținerea avizului Comisiei de Circulație, comisia poate decide solicitarea obținerii avizului Poliției Rutiere Naționale Brașov

5. Este necesară obținerea permiselor de liberă trecere pentru:

  • orice autoturism care necesită acces în zona istorică și zona centrală a Brașovului (!atenție, autoturismul trebuie să aibă tonaj până în 3,5 tone - vezi F1 talon - și normă de poluare minim Euro 4)
  • orice autoturism ce depășește tonajul de 3,5 tone- vezi F1 talon
Modalități de depunere:
  • Fizic, la Centrul de Informații pentru Cetățeni - bdul. Eroilor nr.8, Brașov
  • Online, via e-mail la contact@brasovcity.ro
Acte necesare:
  • Cerere de solicitare (include elemente de identificare solicitant, obiectul cererii, date de contact)
  • Copii taloane autovehicule
  • Alte documente, după caz, care să susțină solicitarea.
! După depunerea solicitării, există posibilitatea ca solicitantul să fie invitat la Comisia Tehnică în vederea susținerii solicitării (invitațiile se fac telefonic de către secretarul Comisiei).
Accesul în zona istorică/centrală se realizează în intervalele orare: 06:00-09:00 și 22:00-06:00

Tarife

  • LT pentru autovehicul cu tonaj până în 3,5 tone: 16 lei/interval orar
  • LT pentru autovehicul cu tonaj peste 3,5 tone până la 16 tone: se suplimentează tariful standard cu 22 lei /tonă/interval orar
Vezi Regulament complet permise liberă trecere (HCL 779/2021)

6. Curentul electric, salubritatea, paza, serviciile de apă și canal, închiriere garduri, toalete ecologice, ambulanță, urcări cu telecabina Tâmpa/Postăvaru, etc., se realizează prin intermediul furnizorilor externi, nu prin intermediul Primăriei Municipiului Brașov, linkuri utile mai jos

7. Pentru evenimentele care au loc în Arii Protejate (Tâmpa, Dealul Melcilor, Stejăriș, etc) înaintea de obținerea oricăror avize de la Primăria Mun. Brașov, este necesară obținerea avizului Agenției Naționale pentru Arii Naturale Protejate - detalii aici

8. Pentru evenimentele care au loc în zonele care apartin fondului forestier, înaintea de obținerea oricăror avize de la Primăria Mun. Brașov, este necesară obținerea avizului Regiei Publice Locale a Pădurilor Kronstadt R.A.

9. Notificări și obținerea autorizațiilor și avizelor de la alte instituții publice, după caz

10. Organizarea evenimentelor în clădirile și stadioanele din patrimoniul Municipiului Brașov se poate realiza prin solicitări adresate instituțiilor care le dețin în administrare:

DEPUNE O SOLICITARE DE ORGANIZARE A EVENIMENTULUI IN REGIM PROPRIU

Pentru obținerea unor facilități în organizarea evenimentului dvs., puteți solicita ca Municipiul Brașov să devină partener sau co-organizator al evenimentului.
! Cererile de parteneriat se depun cu minimum 65 de zile înainte de data evenimentului.

Parcursul este următorul:

  • Consultați calendarul de evenimente de pe domeniul public pentru verificarea disponibilității spațiului, aici >> Calendar evenimente
  • Depuneți cererea de parteneriat, fizic sau online
  • Cererea este analizată de serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Brașov
  • Serviciile înaintează conducerii concluziile și recomandările privind solicitarea dumneavoastră
  • Conducerea decide dacă și ce anume din cererea dumneavoastră va fi înaintat către aprobare Consiliului Local Brașov
  • Dacă decizia este pozitivă, serviciile de specialitate întocmesc Proiect de Hotărâre de Consiliu Local privind parteneriatul pentru organizarea evenimentului dvs.
  • Consiliul Local Brașov aprobă sau respinge parteneriatul în ședința ordinară care are loc în ultima săptămână a fiecărei luni calendaristice
  • Dacă Parteneriatul este aprobat de Consiliul Local, Prefectura Brașov vizează Hotărârea de Consiliu Local (5-7 zile de la Ședința de CL)
  • Acordul de parteneriat este semnat de ambele părți
  • Cu acordul de parteneriat și restul documentelor necesare, în funcție de caz, depuneți solicitările pentru obținerea abonamentelor, autorizațiilor, facilităților cuprinse în parteneriat.

Înainte de a aplica cu o cerere de parteneriat, vă rugăm să consultați facilitățile pe care le putem oferi și condițiile de eligibilitate

  1. Pentru evenimentele fără scop comercial (acces liber pentru public și fără desfășurare de activități comerciale)

    Condiții cumulative:

    • solicitarea este depusă cu 65 de zile înainte de eveniment
    • spațiul este disponibil
    • evenimentul este cu acces liber pentru public
    • solicitantul este persoana juridică înființată în baza OG 26/2000 (Asociație, Fundație) sau Instituție publică
    • evenimentul este unul de interes public local

    Facilități pe care le putem acorda, dacă se decide asocierea pentru organizarea evenimentului

    • domeniu public gratuit
    • salubritate
    • garduri delimitatoare (100 buc)
    • asigurarea liniștii și ordinii publice (fără măsuri concrete de pază!)
    • permise de liberă trecere
    • promovare pe canalele proprii PMBv

  2. Pentru evenimentele cu scop comercial

    Condiții cumulative:

    • solicitarea este depusă cu 65 de zile înainte de eveniment
    • spațiul este disponibil
    • evenimentul este unul de interes public local

    Facilități pe care le putem acorda, dacă se decide asocierea pentru organizarea evenimentului

    • taxa de ocupare a domeniului public este calculată la 10% din valoarea obișnuită pentru zona respectivă
    • promovare pe canalele proprii PMBv

DEPUNE O SOLICITARE DE ORGANIZARE A EVENIMENTULUI ÎN PARTENERIAT CU MUNICIPIUL BRAȘOV